Motive pentru a include cerealele integrale in alimentatie

Categorie: Sfaturi

Publicat la: 19:19

Cercetarea prezentata la cea de-a XI-a Conferinta Europeana de Nutritie (FENS) din Madrid demonstreaza ca oamenii care consuma mai multe cereale integrale prezinta efecte de sanatate imbunatatite, inclusiv un indice al masei corporale mai scazut, mai putina grasime abdominala si mai putine kilograme acumulate. Alimentatia cu cel putin 3 portii zilnice de cereale integrale (48 de grame) este asociata cu o reducere estimata intre 20-40% a riscului de afectiuni cardiace si a anumitor forme de diabet.

Cerealele integrale includ fibre, vitamine, minerale, antioxidanti si multi alti nutrienti reprezentand un pachet nutritiv complet ce confera beneficiile de sanatate mentionate.

mic dejun sanatos cu cerealeProfesorul Chris Seal de la Universitatea din Newcastle care a coprezidat simpozionul destinat cerealelor integrale la FENS a reliefat ca “majoritatea studiilor care se bazeaza pe observatie arata relatii de inversiune semnificative intre introducerea in alimentatie a cerealelor integrale si stimulii unor boli cardiace sau a unor forme de diabet. Cercetarea este in prezent pe cale sa releve exact modul in care alimentatia mai bogata in cereale integrale poate produce aceste efecte. Exista un anumit numar de functii in organism ce pot fi influentate in mod pozitiv si care in final conduc la beneficiile generale”.

Numeroase tari au recomandat consumul de cereale integrale in strategiile lor de regim alimentar, datorita cresterii dovezilor asupra importantei inlocuirii cerealelor procesate cu cereale integrale, ca parte a unei diete sanatoase.

Odata cu cresterea ratei obezitatii, afectiunilor cardiace si formelor de diabet este important sa sporim gradul de constientizare al pasilor simpli pentru a creste alimentatia cu cereale integrale, de exemplu, prin introducerea in dieta a micului dejun cu cereale integrale.

Simpozionul FENS, chestiuni legate de cerealele integrale: mecanism si noi priviri introspective, a fost organizat de catre Forumul HEALTHGRAIN.

Sursa: kudika.ro (c)

Termeni populari de cautare:

Alte articole despre sfaturi fete

Articole recomandate

Paste cu chiftelute in sos de rosiiPaste cu chiftelute in sos de rosii
Ai poftă să mănânci ceva inedit, gustos şi nu neapărat indicat în dietele de slăbire? Atunci fă-ţi de cap cu o reţetă simplă, care promite să-ţi potolească foamea pentru mult timp. Iată cum poţi să prepari paste cu chifteluţe în sos de roşii! Ingrediente un pachet de paste sau spaghete o conservă de roşii decojite [...]
Nicoleta Luciu a nascut!Nicoleta Luciu a nascut!
Nicoleta Luciu a dat nastere astazi tripletilor Kim, Kevin si Karolly. Nicoleta se afla acasa alaturi de sotul si mama ei cand i s-a rupt apa. La spital au dus-o fericitul tatic si sora Nicoletei, Iuliana. “Eu eram acasa si m-a sunat mama ca i s-a rupt apa Nicoletei. In 15 minute, am adus-o la [...]
Selena Gomez ii face prajituri lui Justin BieberSelena Gomez ii face prajituri lui Justin Bieber
Selena Gomez a avut parte de o saptamana de vacanta de Ziua Recunostiintei si va avea inca doua pentru sarbatorile de iarna. Vrea sa se odihneasca in aceasta perioada, sa stea cu iubitul ei, Justin Bieber si sa faca prajituri. Dupa un an intens de munca, artista se bucura ca vine o perioada de pauza, [...]
Plante care contin substante active cu efecte puternicePlante care contin substante active cu efecte puternice
Unele substanţe din anumite plante pot da reacţii toxice, cu consecinţe grave asupra organismului. Citeşte articolul nostru ca să afli ce remedii să eviţi! Există plante care conţin substanţe active cu efecte puternice, fiind folosite pentru producerea unor medicamente, de aceea nu este bine să le iei la întâmplare. Astfel, mătrăguna, brânduşa de toamnă, macul [...]
Dieta care ne ajuta sa slabim sanatos si treptatDieta care ne ajuta sa slabim sanatos si treptat
Încă de la începutul anului primul nostru gând este să scăpăm de cele câteva kilograme în plus acumulate în perioada Sărbătorilor. Nu de alta, dar vrem ca hainele subţiri de anul trecut să ne vină din nou ca turnate. Specialiştii cotidianului german “Bild” ne recomandă o dietă care să ne ajute să slăbim sănătos, fără [...]


Primeste articole prin email

tunsori 2011

Horoscop zilnic

Etichete tunsori si manichiura